13Aug 2015

Varmt välkommen till årets upplaga av Ekonomgolfen måndagen den 7/9 på Lidingö GK.

Datum: 7 september 2015
Tid: Första start 13, sista start ca 14.30. Middag och prisutdelning från ca 19.00
Var: Lidingö GK
Startavgift: 650 kr (350 kr om du är medlem i Lidingö GK) inkl. greenfee och middag (ej dryck utöver vatten/lättöl)
Spelform: Poängbogey + Brutto, 18 hål, full hcp
Anmälan: Anmäl dig genom att fylla i dina uppgifter HÄR (simplyevents.io/hhskamrat/ekonomgolfen) samt betala in startavgiften.
Anmälan är bindande och du ansvarar själv för eventuell avanmälan. Sistaanmälningsdag är torsdagen 3/9.

Startlistan publiceras den 4/9 på www.hhskamratforening.se samt på www.facebook.com/kamratforeningen. Den kommer också finnas tillgänglig på klubben. Vi har en begränsad möjlighet att tillgodose önskemål om starttid, samt val av spelpartner.

Tävlingsbestämmelser:
Tävlingen går i tre klasser. Gränsen mellan klasserna förbehåller sig tävlingsledningen att få sätta så att antalet tävlande i varje klass blir ungefär lika stort.

Vandringspriser:
För samtliga klasser finns det vandringspriser med ett antal inteckningar från tidigare tävlingar. Därutöver finns också ett vandringspris för bästa resultat i poängbogey, oberoende av klass. Vidare har vi vandringspriset Bertil Olssons birdietacka till den som har flest antal birdies samt vandringspriset Bruttopriset för bästa bruttoscore.

Förra årets vinnare var:
Vinnare i A-klassen Magnus Dahlbeck, 36 poäng
Vinnare i B-klassen Peter Cassel, 36 poäng
Vinnare i C-klassen Carl Klingberg, 35 poäng
Vinnare i Damklassen Erika af Petersens, 35 poäng
Vinnare av Birdietacka Kristina Boo, 3 birdies
Längsta Drive vanns av Peter Cassel, 240 m
Närmast Hål vanns av Kristina Boo, 2,35 m
Tävlingen Bästa Bruttoscore utgick pga tidspress.

Ta gärna med dig ett bidrag till prisbordet – alla tillskott välkomnas, stora som små.

Vi ser fram emot att träffas ute på Lidingö den 7/9. Har ni några frågor så kontakta Linus Lundell på 0708179067 alternativt linus.lundell@gmail.com. För frågor om anmälan, betalning etc. kontakta Kamratföreningen på kamrat@hhs.se alternativt 08-736 9131.

Välkomna!